Przejdź do treści »

Szukaj produktów

Witamy na oficjalnej stronie POWERbreathe

Wioślarstwo

Rowing & Canoeing

1 produkt(ów)
Widok: Siatka Lista 
1 produkt(ów)
Widok: Siatka Lista 

POWERbreathe – Lepsze wyniki w wiosłowaniu

  • Lepsze nawet o 2.2% czasy testowe w wiosłowaniu, co jest równoważne ze skróceniem dystansu o 60 m na odcinku 2 km
  • Zwiększenie siły mięśni wdechowych o 30 – 50%
  • Rozgrzewka z POWERbreathe znacznie poprawia wyniki w wiosłowaniu i redukuje duszność u wyczynowych wioślarzy

Sports POWERbreathe Plus Graph

Trening mięśni wdechowych POWERbreathe a wiosłowanie

W trakcie wyścigu oddychanie może osiągać maksymalne wartości przekraczające 250 litrów na minutę w przypadku ciężkiego wioślarza - przeciętna „osoba z ulicy” miałaby kłopoty z osiągnięciem nawet połowy tej wartości.  Przy tak dużych potrzebach oddechowych dobrze widać, dlaczego wiosłowanie powoduje zmęczenie mięśni oddechowych nawet u wioślarzy rangi międzynarodowej.

Wiosłowanie wymaga synchronizacji oddychania i ruchów. Ta kombinacja wymusza oddychanie na granicy możliwości. W trakcie wyścigu na 2000 metrów wioślarze oddychają dwa razy na każde uderzenie: wydychają w trakcie pierwszej części pociągnięcia (gdy pióro wiosła jest w wodzie), biorą wdech pod koniec pociągnięcia, wydychają ponownie, przenosząc wiosło do przodu, i biorą krótki wdech na chwilę przed zanurzeniem wiosła. Ten mały wdech w momencie zanurzenia wiosła jest bardzo ważny dla optymalnego przeniesienie siły z różnych części ciała, poprzez pióro wiosła, na wodę. Mięśnie tułowia zapierają się o częściowo napełnione płuco.

Jakimś sposobem nasze ciała wiedzą, że taka strategia jest optymalna. Na przykład, gdy musimy podnieść ciężki przedmiot, intuicyjnie wykonujemy wdech, aby się przygotować, napinając mięśnie tułowia wokół napełnionych płuc”, wyjaśnia ekspert w dziedzinie nauk sportowych i fizjolog oddechu dr Alison McConnell. „Wśród mięśni tułowia znajdują się mięśnie oddechowe. Trudno jest napinać górną część ciała i jednocześnie oddychać, a więc trzeba zmieścić swój oddech pomiędzy uderzeniami wiosłem.”

Trening POWERbreathe koncentruje się specjalnie na mięśniach oddechowych, wzmacniając je o około 30-50%, znacznie poprawiając wyniki i pomagając wyeliminować zmęczenie oddechowe.

Aby mieć lepsze wyniki, trenuj mądrzej, a nie ciężej.

Żródła:

Badania:

Odnośniki do artykułów naukowych publikowanych w renomowanych czasopismach naukowych recenzowanych przez samych naukowców. Oprócz oryginalnych badań, zamieściliśmy także niektóre artykuły poświęcone ćwiczeniu mięśni wdechowych, które zostały napisane przez ekspertów w tej dziedzinie.

Trening mięśni wdechowych


Rozgrzewka i schładzanie (cool-down)

Zmęczenie mięśni wdechowych spowodowane ćwiczeniami

Różne

Artykuły przeglądowe



baner
baner